Субота, 27 Квітня, 2024

Івано-Франківський вокзал: від створення до сьогодення

Вокзал для міста – це свого роду ворота, які гості бачать першими. А, як відомо, зустрічають по одягу. Тож туристи своє враження від міста формують вже з перону. Івано-Франківський залізничний вокзал є окрасою та символом міста. За свою більш ніж 150-літню історію він побачив чимало зустрічей та розставань, радощів і смутків, комічних історій та трагічних моментів, пише сайт frankivsk-future.com.ua.

Станиславівський вокзал в часи Австро-Угорщини

Вокзал було відкрито У 1866 році. Вперше в історії міста Станиславів прогуркотів локомотив з кількома вагонами у напрямку Чернівців. І це було справжнім дивом для містян та великим досягненням для тодішньої влади. Цьому дійству передувала кропітка та дороговартісна робота побудови приміщень вокзалу.

Центральна будівля вокзалу збудована в стилі неоренесансну з цегли. Головним акцентом будівлі вокзалу був і залишається великий купол. На його шпилі було встановлено скульптуру у вигляді богині перемоги Ніки. Та, на жаль, до наших днів вона не збереглася. Як стверджують документи, простояла вона всього пару років.

Протягом наступних років відбулось значне пожвавлення руху поїздів, було відкрито три нові колії, і, як наслідок урбанізації, виникла потреба в розширенні вокзалу. Так, після звернення мерії до міністерства, було погоджено добудувати нові приміщення. В результаті з’явилася зала для очікувань – «почекальня» для пасажирів третього класу –  та будинок залізничної пошти. На реконструкцію було виділено 600 тисяч крон, що було колосальною сумою. Реконструкція відбувалась під керівництвом Ернеста Баудіша – віденського архітектора. Його роботи з розширення вокзалу тривали 4 роки, до 1908 року. З того часу будівля колосальних змін не зазнавала.

Сучасність Франківського вокзалу

За часів незалежності капітальний ремонт провели аж наприкінці ХХ століття, у 1999 році. Хоча потреба у ньому назріла давно, проте міська влада не могла знайти кошти в бюджеті на дороговартісний ремонт.  Було капітально відремонтовано фасад будівлі, пофарбовано крівлю, оновлено бруківку, розширено посадкові майданчики та облагороджено привокзальну площу.

В наші дні за станом будівель також уважно слідкують: час від часу оновлюють, прибирають, дбають про чистоту та комфорт.

Цікаві факти

  •   Перша поїздка зі Львова до Чернівців тривала 12 годин, з них зупинка на вокзалі Станиславова тривала 47 хв;
  • Перша будівля Франківська, яка була електризована, – саме вокзал, сталось це 13 січня 1897 року;
  •  Вокзал Франківська був збудований на два роки швидше за Київський та Харківський;
  • Зали очікувань були розділені відповідно до класів придбаних квитків, їх було три;
  •  З Франківська можна було без пересадок потрапити до Європи: Берліна, Перемишля, Відня та Санкт-Петербурга;
  •  Вокзал бачив і наслідувачів Анни Кареніної, на щастя, це було всього раз, у 1904 році;
  •  В 1908 році під час зимових заметілей, на колії застрягли кілька потягів, які довелося в прямому значенні відкопувати, визволяючи зі снігових заметів;
  •  На пероні вокзалу бували такі знаменитості як цісар Франц Йосиф та композитор Микола Лисенко.

Сьогодні вокзал, як і колись, є візитівкою міста, зустрічає велику кількість туристів та гостей нашого краю.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.