П’ятниця, 18 Червня, 2021

В Івано-Франківську тимчасово змінили маршрут одного комунального автобуса

Вчора, десятого листопада, в Івано-Франківську під час засідання виконавчого комітету прийняли рішення про те, щоб тимчасово змінити один з комунальних маршрутів у...

Найкоротша і найдовша: про франківські вулиці Труша і Коновальця

В Івано-Франківську, як і в інших містах України, є вулиці різної довжини. Різниця в довжині деяких вулиць зовсім незначна, а в деяких...

Одна з найкрасивіших і найстаріших в Івано-Франківську: історія вулиці Шевченка

Вулиця Шевченка є однією з найдавніших, найкомфортніших і найкрасивіших вулиць Івано-Франківська. Вона знаходиться в центральній частині міста, неподалік Вічевого майдану та міського...

Історія залізничного вокзалу Івано-Франківська

Залізничний вокзал міста Станіславова був частиною Львівсько-Чернівецько-Ясської залізниці, яка існувала за часів Австро-Угорської імперії. Загальна довжина цієї залізниці складала приблизно 580 кілометрів....

Популярний громадський транспорт: коротка історія франківських тролейбусів

Тролейбус – це один із видів громадського транспорту, обладнаний одним або декількома електродвигунами та отримує живлення безпосередньо від зовнішнього джерела за допомогою...

Через зруйновану переправу Манявський монастир рідше відвідують паломники, а село – туристи

Зруйнована весняною повінню в минулому році переправа не дає паломникам Манявського скиту відвідувати монастир, а туристам – село. Раніше на річці Манявка був дерев’яний міст для автомобілів, котрий з’єднував село і пам’ятку архітектури – Хресто-Воздвиженський монастир та один із найвищих водоспадів Карпат. Тепер на тому місці залишилося лише кілька колод. Далі на frankivsk-future.

Через річку на даний час перейти можна тільки по дерев’яній кладці пішки. Про переїзд за допомогою транспорту не може бути й мови. Тому кількість туристів та паломників значно зменшилася. Благочинний монастиря архимандрит Герасим розказує, що в літній період монастир навідувало від  десяти до ста паломників, а переправа не дає можливості добратися до скиту. Тепер частими є ситуації, коли приїжджає автобус, люди бачать, що немає нормальної можливості ні перейти, ні переїхати і просто їдуть назад.

Монахи живуть виключно завдяки пожертвам паломників

Православний монастир, історія котрого починається ще з ХІІІ століття, зараз є пам’яткою архітектури. В ньому на даний час проживають 12 монахів, перебування яких там забезпечується виключно завдяки пожертвам вірян та продажам товарів для паломників. Отець Герасим також говорить про те, що це єдиний спосіб отримання фінансів на життя, адже монастир не забезпечується жодним фінансуванням з боку держави та не отримує коштів від благодійників.

Грошей на міст немає, тому він буде вузеньким

Зруйнованою переправою мають опікуватися в державному підприємстві “Солотвинське лісове господарство”, на балансі якого і перебувають вже залишки моста. Директор цього лісового господарства говорить про те, що міст таки планують збудувати. У планах вже є ціла залізобетонна конструкція, щоправда, ширина його буде значно меншою, ніж у зруйнованої повінню переправи, і дозволятиме переїзд тільки легковим автомобілям. Таке рішення, за словами директора “Солотвинського лісового господарства”, було прийняте через те, що саме підприємство на даний час збиткове, держава не надає ніякого фінансування, а приблизний кошторис моста – 1,3 мільйона гривень.

Проблема руйнування мостів гірськими річками актуальна кожного року

Загалом проблема руйнування мостів актуальна щороку, адже під час весняних повеней двома гірськими річками – Манявкою та Бистрицею Солотвинською – щоразу підмиваються та руйнуються мости. Про це говорить голова Солотвинської громади Манолій Піцуряк. Також він каже, що в селах є більше десяти великих мостів та багато дрібних переправ, а у громади на відновлювальні роботи не вистачає коштів. Це є причиною зменшення кількості туристів, зокрема і тих, що приїжджають до Манявського скиту та водоспаду.

Голова ТГ Манолій Піцуряк також говорить про те, що громада зараз є новоствореною та все починає з нуля, а це питання досить важке. Тому чиновник надіється на те, що надійде хоч якась підтримка від держави для того, щоб укріпити береги, направити русла річок та будувати мости.

Відновити переправу у Маняві планують до квітня цього року.

Latest Posts

Найкоротша і найдовша: про франківські вулиці Труша і Коновальця

В Івано-Франківську, як і в інших містах України, є вулиці різної довжини. Різниця в довжині деяких вулиць зовсім незначна, а в деяких...

Одна з найкрасивіших і найстаріших в Івано-Франківську: історія вулиці Шевченка

Вулиця Шевченка є однією з найдавніших, найкомфортніших і найкрасивіших вулиць Івано-Франківська. Вона знаходиться в центральній частині міста, неподалік Вічевого майдану та міського...

Історія залізничного вокзалу Івано-Франківська

Залізничний вокзал міста Станіславова був частиною Львівсько-Чернівецько-Ясської залізниці, яка існувала за часів Австро-Угорської імперії. Загальна довжина цієї залізниці складала приблизно 580 кілометрів....

Популярний громадський транспорт: коротка історія франківських тролейбусів

Тролейбус – це один із видів громадського транспорту, обладнаний одним або декількома електродвигунами та отримує живлення безпосередньо від зовнішнього джерела за допомогою...

Як франківчанам вибрати жіночий розумний годинник?

Сучасна техніка стрімко розвивається і кожного року на українському ринку появляється все більше новинок, які бажають придбати безліч франківчан. Зокрема справжньою сенсацією...