Понеділок, 21 Червня, 2021

В Івано-Франківську тимчасово змінили маршрут одного комунального автобуса

Вчора, десятого листопада, в Івано-Франківську під час засідання виконавчого комітету прийняли рішення про те, щоб тимчасово змінити один з комунальних маршрутів у...

Найкоротша і найдовша: про франківські вулиці Труша і Коновальця

В Івано-Франківську, як і в інших містах України, є вулиці різної довжини. Різниця в довжині деяких вулиць зовсім незначна, а в деяких...

Одна з найкрасивіших і найстаріших в Івано-Франківську: історія вулиці Шевченка

Вулиця Шевченка є однією з найдавніших, найкомфортніших і найкрасивіших вулиць Івано-Франківська. Вона знаходиться в центральній частині міста, неподалік Вічевого майдану та міського...

Історія залізничного вокзалу Івано-Франківська

Залізничний вокзал міста Станіславова був частиною Львівсько-Чернівецько-Ясської залізниці, яка існувала за часів Австро-Угорської імперії. Загальна довжина цієї залізниці складала приблизно 580 кілометрів....

Популярний громадський транспорт: коротка історія франківських тролейбусів

Тролейбус – це один із видів громадського транспорту, обладнаний одним або декількома електродвигунами та отримує живлення безпосередньо від зовнішнього джерела за допомогою...

Об’єкт, який потребує укріплення: таємничу печеру біля Івано-Франківська хочуть включити в проєкт URBforDAN

У селі Підпечери, що біля Івано-Франківська, над річкою Вороною у вапнякових скелях знаходиться декілька старих печер. Найбільша з них поміщена в урочищі «Заріка». На сьогодні ця печера в аварійному стані – час від часу там стаються обвали. Тому Івано-Франківська міська рада зараз думає над тим, як зберегти та врятувати цей особливий об’єкт, оскільки він може мати важливе археологічне та рекреаційно-туристичне значення, повідомляє КУРС

А днями місцевий активіст та еколог Андрій Мельничук звернув увагу на погіршення стану печери на своїй сторінці в соцмережі Facebook, як інформує «frankivsk-future».

Дослідник зазначає, що відтоді, як в печері з’явився новий вхід, вона почала руйнуватися через кріогенне вивітрювання. Об’єкт потребує невідкладних робіт з укріплення. Також тут варто провести археологічні дослідження. Можливо, з часом в печері навіть вдасться створити музейну експозицію. 

«Пасувало б завдати об’єкту рятівних археологічних робіт», – написав Андрій Мельничук. 

Невідомо, хто і коли прорубав печеру

Сама історія виникнення печери в урочищі «Заріка» досить загадкова. До кінця не можна остаточно стверджувати коли вона з’явилася і для чого її використовували. Краєзнавці говорять, що селяни переховувались тут в часи татарських набігів. Згідно з іншою версією, в той час, коли село було у володінні Потоцьких, цю печеру могли використовувати як холодильник, коли шляхтичі влаштовували полювання у цих краях. Та знову ж таки варто додати, що не існує достовірного джерела, яке б повідомляло нам про те, хто і коли прорубав цю печеру. Тому тут можна провести археологічні дослідження, які, можливо, проллють світло на загадкову появу печери. Крім того, об’єкт хочуть включити в рекреаційну зону «Вовчинецькі гори», об’єднавши трекінговий і велосипедний маршрути з улюбленими місцями відпочинку франківців. 

Наразі це питання опрацьовують в Івано-Франківській міській раді. Раніше мерія вже прийняла рішення про те, щоб облаштувати територію Вовчинецьких гір за кошти проєкту URBforDAN. 

Нагадаємо, що на Вовчинецьких пагорбах планують створити спеціальну освітню зону, де буде ігровий майданчик та кемпінг для дітей, оглядовий майданчик, рекреаційна зона для велосипедної спільноти  та багато іншого. Крім того, на території Вовчинецьких гір відновлять маркування пішохідних і велосипедних доріг. 

Ігор Попадюк, який є начальником управління інвестиційної політики, повідомив, що печери, які знаходяться над річкою Ворона, також хочуть включити в проєкт URBforDAN. 

«Так, ми говоримо про ці печери також. Зараз ідеї по залученню цих печер в проєкт оформляються графічно і будуть відсилатись у Відень на конкурс ідей між країнами-учасницями проєкту. За сприятливих обставин ідея буде відібрана та отримає фінансування на впровадження. Тримаємо кулаки», – сказав Попадюк.

Latest Posts

Найкоротша і найдовша: про франківські вулиці Труша і Коновальця

В Івано-Франківську, як і в інших містах України, є вулиці різної довжини. Різниця в довжині деяких вулиць зовсім незначна, а в деяких...

Одна з найкрасивіших і найстаріших в Івано-Франківську: історія вулиці Шевченка

Вулиця Шевченка є однією з найдавніших, найкомфортніших і найкрасивіших вулиць Івано-Франківська. Вона знаходиться в центральній частині міста, неподалік Вічевого майдану та міського...

Історія залізничного вокзалу Івано-Франківська

Залізничний вокзал міста Станіславова був частиною Львівсько-Чернівецько-Ясської залізниці, яка існувала за часів Австро-Угорської імперії. Загальна довжина цієї залізниці складала приблизно 580 кілометрів....

Популярний громадський транспорт: коротка історія франківських тролейбусів

Тролейбус – це один із видів громадського транспорту, обладнаний одним або декількома електродвигунами та отримує живлення безпосередньо від зовнішнього джерела за допомогою...

Михайло Бринський – відомий прикарпатський скульптор

Михайло Бринський народився 1883 року на Івано-Франківщині, у селі Долина. В історію він увійшов не тільки як відомий український скульптор, але й...