Субота, 27 Квітня, 2024

Ще 50-60 кілометрів велодоріжок планують прокласти у Франківську

Понад 50-60 кілометрів із велосмугами та велодоріжками планують створити у Івано-Франківську. Про це повідомив заступник міського голови Михайло Смушак, передає   «Правда.ІФ». Розвиток велосипедної інфраструктури заступник міського голови наиває однією із головних складових якісного міста. До того ж, Франківськ – місто невелике за розмірами, компактне. Саме ця характеристика робить його зручним для пересування не автомобілем, а велосипедами. У  більшої частини мешканців є цей транспорт. Тому збільшення  кількості велодоріжок – пріоритет у плані руху міста до мобільності, пише frankivsk-future.com.ua.

Як місто почало впроваджувати велоінфраструктуру

Серйозно велодоріжками і велосмугами в місті почали займатися від 2014 року. Тоді велоактивіст, а зараз начальник управління комунальної політики Мирослав Федорків почав публічно говорити по необхідність такого рішення, пише «Куфер». Каже, що, коли сів на велосипед – вирішив усі свої транспортні проблеми. Тому хотілося розповісти це усім і зробити місто комфортним, адже якісних умов для пересування ровером було небагато.

Мирослав перейняв досвід від західноєвропейських держав і захотів запровадити велодоріжки на вулицях нашого міста. Він написав про це у блогах, фотографував і проєктував. Відтоді почалися публічні розмови із активістами і чиновниками про велоінфраструктуру в місті. У 2015 розпочалася програма розвитку велоруху у Франківську, а Мирослав почав працювати у департаменті. Каже, що тоді там зібралось чимало прогресивних людей.

Першим завданням була реконструкція вулиці Галицької – облаштування тротуарів і велодоріжок – такий проєкт розробляв Мирослав. Каже, що він приблизно на 90% облаштований так, як це намалював сам. Тепер ця велодоріжка стала чи не найпопулярнішою.

Чому велодоріжки в  місті – це важливо

зі слів начальника управління інфраструктури міста Назарія Рогіва, дуже часто влада того чи іншого міста вирішує робити велодоріжки біля водойм, у парках і скверах. Це – доступно і дешево. Проте, за результатами опитування велосипедистів, великої доцільності в цьому не вбачається. Натомість велодоріжки і велосмуги потрібні саме на центральних широких вулицях, магістральних. Якраз там на великих швидкостях і рухаються автівки і вантажівки, а комфортних умов для велосипедів – обмаль. 

Безпека велосипедистів має бути в пріоритеті. Тому, чим кращі умови для велосипедистів, тим комфортніший рух на дорозі буде загалом. В той же час мешканці міста не перейдуть не велосипед, знаючи, що інфраструктури відповідної немає.

Які вулиці першочергові

Станом на сьогодні в місті Івано-Франківську є приблизно 15 кілометрів велосипедних смуг і доріжок. У паланах – в чотири рази більше. Нині у пріоритеті – завершення облаштування велодоріжок на нещодавно об’єднаних Північному і Південоому бульварах. Далі – конструювання велоінфраструктури на великих об’їзних вулицях міста – це Надрічна та Івасюка. За словами заступника міського голови Михайла Смушака, необхідно об’ємно охопити всі можливі вулиці інфраструктурою для велосипедистів. До прикладу, на вулиці Миколайчука, де нещодавно оновили схему пересування, впровадили ще два з половиною кілометри смуг для руху велосипедів.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.