Електронний квиток Івано-Франківська: чи стане оплата проїзду простішою?

Електронний квиток Івано-Франківська: чи стане оплата проїзду простішою?

 

Ще з 2018 року Івано-Франківськ з нетерпінням очікує запровадження електронної картки для  здійснення оплати проїзду в транспорті, пише frankivsk-future.com.ua. На сьогодні в місті, крім звичної оплати готівкою, діють такі види електронних платежів:

  • За допомогою відсканованого Qr коду, наліпки з яким є у транспорті. Для здійснення платежу має бути встановлений додаток «Приват24» та працювати інтернет-підключення на пристрої;
  • За допомогою безконтактної платіжної картки чи, взагалі, будь-яким пристроєм який має функцію NFC  (безконтактні платежі);
  • Шляхом відправки СМС на номер 877, що однаковий для всіх мобільних операторів. Повідомлення має містити код та номер маршруту. Дані для такого повідомлення також знаходяться на наліпках в міському транспорті;
  • За допомогою додатку для смартфонів EasyWallet UA, що має інтегрований цифровий гаманець Masterpass. Пасажиру залишається лише увімкнути на власному пристрої bluetooth, система сама з’єднається з пристроєм транспорту та запропонує варіанти оплати;

На відміну від інших міст України, де електронний квиток вже введено у обіг, Івано-Франківськ вирішив не створювати окрему структуру з впровадження такого виду оплати, а робити це силами самого міста. З метою заощадження коштів, все робиться на базі діючого комунального підприємства – перевізника.

На які види електронних карток слід очікувати?

2

На даний момент запустити у обіг заплановано 4 різних види карток. Це загальна картка, учнівська, студентська та пільгова. Вже надруковано тестову партію. Розпочато запис людей на пільгові картки, але цей процес є довготривалим, тому, що кожна така картка має містити фотографію особи задля запобігання неправомірного використання. На сьогодні маємо цифру у 30 тисяч оформлений пільгових карток та близько 30 тисяч учнівських. Не дивлячись на певні гальмівні процеси вже у лютому стартує реалізація електронних квитків. Є певна проблема в тому, що базою пільговиків, наприклад, володіє Департамент соціальної політики, а вже за учнівські безкоштовні квитки треба співпрацювати з базою Департаменту освіти. І хоча загальну координацію здійснює місто, наявність багатьох джерел надходження даних, про пільгові категорії пасажирів, ускладнює завдання.

Цілком ймовірно, що на перших порах впровадження оплати електронним квитком можливі збої в роботі обладнання, тому, крім оплати через валідатор, залишається можливість увійти через передні двері та оплатити водію безпосередньо готівкою. Він матиме спеціальний пристрій через який, отримавши гроші, службовою карткою проводить оплату. Пристрій роздрукує паперовий квиток. Пасажири, що оплатили через валідатор, паперового квитка не матимуть, так як електронна картка містить всю інформацію про оплату. Крім того, це дозволить робити посадку через усі двері, а не лише у передні, що значно пришвидшить цей процес. А це вигідно і перевізнику і місту. Контролери у транспорті матимуть термінали, за допомогою яких перевірятимуть цю інформацію.

Чи відобразиться введення електронних карток на вартості проїзду?

Вартість проїзду з використанням електронної картки навряд чи зменшиться, але, після впровадження та тестування електронного квитка, за умови безперебійної роботи всієї системи, вартість проїзду за готівку може зрости. Тобто, аби пасажир розумів вигоду купування електронного квитка, тариф на оплату з його допомогою має бути нижчий. Тому, після повноцінного запуску системи, буде ініційовано тарифну сітку: для оплати карткою – один, для оплати готівкою – інший, трохи більший.

Загалом місто намагалось уникнути підводних каменів при переході на АСОП (Автоматизована система оплати проїзду), з якими зіткнулись інші міста. На разі суми, витрачені на цей проект, є значно меншими за аналогічні витрати інших міст. Багато коштів було залучено в інвесторів у рамках безповоротної допомоги. Деякі модулі програмного забезпечення для картки, наприклад, були надані компанією VISA на основі підписаного меморандуму про співпрацю. Це дозволило зекономити близько 30 тисяч євро.

З часом всі діючі системи для оплати пересування міським транспортом будуть замкнуті на АСОП та продовжать працювати в штатному режимі. Це дозволить пасажирам оплатити вартість проїзду у будь який зручний для себе спосіб.

Цікава публікація?

Поділіться нею в соцмережах

 
The website encountered an unexpected error. Please try again later.