Вівторок, 27 Липня, 2021

Реальні кроки: на дорогах в Івано-Франківську скоро з’являться комунальні дуобуси

В Івано-Франківську продовжують активно розвивати громадський транспорт. Зокрема, у місті побільшало комунальних автобусів та з’являться нові маршрути. А щонайцікавіше – скоро на...

Як дістатися до Буковеля та чому трансфер — це кращий варіант

Гірськолижний курорт Буковель, що розташувався на висоті понад 900 м над рівнем моря, розвивається сьогодні шаленими темпами. Це й радує, й одночасно...

Чому франківчанам варто відслідковувати комбайни за допомогою GPS?

Просування сільськогосподарського бізнесу останнім часом характеризується появою великої кількості ризиків з економічної точки зору. Безліч факторів впливають на продуктивність та успіх будь-якого...

Електросамокати: що варто знати франківцям

В Івано-Франкіську електросамокати тільки починають набувати популярності, але багато місцевих жителів вже переходить на цей вид транспорту. Це зручно, екологічніше ніж автомобіль,...

Хто така Софія Галечко і чому у Франківську одну з вулиць назвали на її честь?

В Івано-Франківську поблизу вулиці Карпатської Січі знаходиться непримітна на перший погляд вулиця Софії Галечко. Напевно, про існування цієї вулиці здогадуються далеко не...

Популярний громадський транспорт: коротка історія франківських тролейбусів

Тролейбус – це один із видів громадського транспорту, обладнаний одним або декількома електродвигунами та отримує живлення безпосередньо від зовнішнього джерела за допомогою контактної мережі. Від часу створення тролейбусів змінювалися їхня будова і вигляд. Проте їхнє призначення – возити людей залишалося незмінним, пише «frankivsk-future».

Перший тролейбус винайшли в Німеччині 

Перший тролейбус розробив німецький інженер і винахідник Вернер фон Сіменс, який запозичив ідею в свого рідного брата Вільгельма Сіменса, опубліковану в одному англійському виданні у 1880 році. Сіменсу вдалося створити невеликий восьмиколісний візок, який котився по двох паралельних контактних дротах і таким чином отримував електроживлення. Це була перша експериментальна тролейбусна лінія, довжина якої складала близько 591 метрів. Вона діяла всього лише кілька місяців – з квітня по червень 1882 року. 

На початку ХХ століття тролейбуси використовували тільки як допоміжний варіант для трамвайних шляхів. Їх не планували використовувати в центральних частинах міст. Але ситуація змінилася в другій половині минулого століття. Так, в багатьох містах України почали працювати тролейбуси і їхня кількість збільшувалася. Не винятком став й Івано-Франківськ. 

Тролейбус в Івано-Франківську 

Тролейбусна лінія запрацювала в Івано-Франківську 31 грудня 1983 року. Тоді на перший маршрут у місті («Хіміків-Вокзал») протяжністю 10,5 кілометрів запустили десять новеньких тролейбусів радянського виробництва ЗіУ-682. Відкриття тролейбусної лінії в Івано-Франківську припало на святкування Нового року. В перші дні свят усіх пасажирів в тролейбусі перевозили безкоштовно. Для франківців це було щось на зразок атракціону. Відтоді тролейбусний рух у місті почав активно розвиватися.

У 1984 році Івано-Франківськ отримав ще п’ять нових машин тієї ж самої моделі ЗіУ-682. Проте міське керівництво тролейбусного управління робило усе можливе для того, щоб замінити тролейбуси заводу імені Урицького на більш сучасні машини з Чехословаччини, які вже використовували в інших містах Західної України, зокрема у Львові. Наприкінці 1984 року декілька тролейбусів з Івано-Франківська привезли у Полтаву. А через рік інша частина тролейбусів моделі ЗіУ-682 була передана у Севастополь. 

На зміну старих місто отримало десять більш сучасних уживаних машин Škoda 14Tr чехословацького виробництва. У 1986 році тролейбусне депо поповнилося п’ятнадцятьма машинами Škoda 14Tr. А впродовж 1988-1989 років до Франківська поступило шістнадцять таких тролейбусів. 

На початку 90-х років минулого століття, в період економічної кризи, тролейбусний рух в Івано-Франківську потерпав від нестабільності. Значно зменшилася кількість діючих тролейбусів (із 41 працювали лише 29). Коефіцієнт використання рухомого складу знизився до 47 відсотків, а витрати підприємства перекривались отриманими доходами лише на 10 відсотків. 

Поступово ситуація почала налагоджуватися. До Івано-Франківська знову привозили нові машини. Так, з 1994 року місто отримало тролейбуси українського виробництва ЮМЗ Т2 та ЮМЗ Т1. Також Івано-Франківське депо поповнювалося чехословацькими машинами Škoda 14Tr

У 2006 році місто придбало новенький тролейбус ЛАЗ Е183. З кожним наступним роком кількість таких тролейбусів збільшувалась. Вони були комфортнішими в порівнянні зі старими моделями. 

Станом на сьогодні в Івано-Франківську значно розширилася тролейбусна мережа і збільшилася кількість маршрутів. У місті діє одне тролейбусне депо і близько 10 тролейбусних маршрутів. Також за останні кілька років Франківськ отримав новенькі машини від КП «Електроавтотранс», яких тепер є чимало. 

Latest Posts

Як дістатися до Буковеля та чому трансфер — це кращий варіант

Гірськолижний курорт Буковель, що розташувався на висоті понад 900 м над рівнем моря, розвивається сьогодні шаленими темпами. Це й радує, й одночасно...

Чому франківчанам варто відслідковувати комбайни за допомогою GPS?

Просування сільськогосподарського бізнесу останнім часом характеризується появою великої кількості ризиків з економічної точки зору. Безліч факторів впливають на продуктивність та успіх будь-якого...

Електросамокати: що варто знати франківцям

В Івано-Франкіську електросамокати тільки починають набувати популярності, але багато місцевих жителів вже переходить на цей вид транспорту. Це зручно, екологічніше ніж автомобіль,...

Хто така Софія Галечко і чому у Франківську одну з вулиць назвали на її честь?

В Івано-Франківську поблизу вулиці Карпатської Січі знаходиться непримітна на перший погляд вулиця Софії Галечко. Напевно, про існування цієї вулиці здогадуються далеко не...

Франківці відзначатимуть Всесвітній День боротьби зі СНІДом

В Івано-Франківську центр соціальних служб для сім’ї та дітей за підтримки Департаменту молодіжної політики та спорту організовують зібрання для молодіжних організацій з питання розповсюдження...