Споруджувати нову тролейбусну лінію в Івано-Франківську продовжує комунальне підприємство «Електроавтотранс». Вона має з’єднати два мікрорайони – БАМ та Пасічну. Далі на frankivsk-future. Станом на січень 2022 року комунальники виконали понад 80% від робіт. Про це інформують на офіційній сторінці підприємства у Facebook.
Які роботи виконані, а які ведуться?
Більшість робіт зі спорудження лінії – це виготовлення тягової підстанції. Вона розташована на вулиці Гурика. Зараз ці роботи уже виконали, проте комунальники повинні ще налаштувати підстанцію. Підприємство уже завершило прокладати високовольтну кабельну лінію. Також тривають «фінальні» роботи з прокладання кабелю для вуличного освітлення.
24 січня на перехресті вулиць Галицька і Північний бульвар розпочнуть встановлювати металеві опори. Тут їх заплановано 22. На інших шляхах опори вже встановлені. Окрім цього, роботи тривають на кільці вулиці Мазепи – завершують освітлення і прокладання опор. Проєкт нової лінії передбачає, що вуличне освітлення замінять на світлодіодні лампи.
Якою буде нова лінія?
Тролейбусна лінія пролягатиме вулицями Гетьмана Мазепи, Романа Гурика, а також Північний і Південним бульварами. Далі вона з’єднається із лінією на вулиці Галицькій, котра проходить до мікрорайону Пасічна. Довжина лінії – 3 кілометри, 550 метрів.
Директор комунального підприємства «Електроавтотранс» Віталій Голутяк розповів, що спорудження нової лінії – це проєкт комплексний. До нього входить нова схема організації дорожнього руху в місті, зупинки транспорту і нове освітлення вулиць, передає «Суспільне».
Чому нова лінія так важлива?
Тролейбусна лінія сполучить два мікрорайони – Пасічну та БАМ. Це найбільш віддалені між собою райони Івано-Франківська, не враховуючи Опришівці. Сполучення між цими частинами міста дуже складне. Мешканці Франківська кажуть, що наразі «перебиваються» автобусами. Проте тролейбус – значно вигідніший, надійніший. Він має чіткий графік.
Також позитивно зміниться й інфраструктура міста. Так, у проєкті будівництва передбачені 15 нових зупинок комунального транспорту. Окрім цього, нове освітлення – це так звані «розумні» світильники. Вони працюють саме тоді, коли це необхідно містянам, їхня робота – запрограмована.
Коли завершать роботи?
Комунальне підприємство прогнозує, що на початку березня розпочнуть натягувати контактну мережу. Спорудження лінії розпочали у 2021. Планували завершити будівництво за 17 місяців, проте зараз це можливо втілити за 14 – так каже директор «Електроавтотрансу» Віталій Голутяк. Перший тролейбус між мікрорайонами планують запустити на початку травня до Дня міста.
До слова, будівництво лінії фінансують кредитними коштами від Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР). Коштує проєкт три мільйони євро. За словами Віталія Голутяка, для інфраструктури нової лінії підприємству варто закупити також від восьми до десяти тролейбусів. Скоріш за все, це буде вживаний транспорт із-за кордону.