Вівторок, 9 Серпня, 2022

Як на вулицях Івано-Франківська з’явився тролейбус

Громадський транспорт дуже важливий у житті міста. Він полегшує життя людей та допомагає швидше добратися до пункту призначення. Варто усвідомлювати те, що в минулому в людей не було такої можливості та кожен пересувався пішки або ж конями. Проте не у всіх була така можливість. Тому це займало більше часу, ніж коли з’явився громадський транспорт, пише frankivsk-future.com.ua.

Тролейбус – це один з видів громадського транспорту. Він обладнаний декількома електродвигунами та отримує живлення від зовнішнього джерела за допомогою контактної мережі. Від часу створення цього транспорту їхня будова та вигляд часто змінювалися, але призначення залишалося одним і тим самим.

Де винайшли перший тролейбус

Німецький інженер розробив перший тролейбус. Винахідник Вернер фон Сіменс запозичив цю ідею у свого брата Вільгема Сіменса. Йому вдалося створити невеликий за розміром візок, який мав вісім коліс. Він котився по паралельних дротах, тому таким чином отримував електроживлення. Проте він не був ідеальним. Це стало першим експериментом у тролейбусній сфері. Лінія становила близько 591 метр. І діяв цей тролейбус тільки декілька місяців.

На початку ХХ століття тролейбуси використовували як допоміжний варіант для трамвайних шляхів. Їх зовсім не планували використовувати в центральних містах. Проте в другій половині століття ситуація змінилася. Тому в багатьох містах України почали працювати тролейбуси. Їхня кількість значно збільшилася. Не винятком став і Станіславів.

Тролейбус у Станіславові

31 грудня 1983 року у тогочасному Івано-Франківську почала працювати тролейбусна лінія. Тоді на перший маршрут у місті була протяжність 10,5 кілометрів – «Хіміків-Вокзал». Тоді запустили десять нових тролейбусів радянського виробництва ЗіУ-682. Відкрили цю лінію на святкування Нового року. Тому в перші дні свят мешканці міста могли користуватися тролейбусом повністю безкоштовно. Для жителів Івано-Франківська це було на зразок атракціону. Звісно, з того часу тролейбусний рух почав стрімко розвиватися. Це спрощувало життя мешканців міста.

У 1984 році Івано-Франківськ отримав ще п’ять нових тролейбусів.  Але тоді міське керівництво докладали багато зусиль для того, щоб замінити їх на більш сучасні з Чехословаччини. Такі вже почали використовувати тоді в інших містах Західної України. Наприклад, у Львові. Наприкінці 1984 року декілька тролейбусів перевезли з Івано-Франківська до Полтави. А з часом інша частина була передана в Севастополь. Проте на зміну старих місту дали сучасні вживані тролейбуси від Shkoda 14 Tr. Через два роки надійшло ще п’ятнадцять таких, а впродовж 1988-1989 років поступило ще шістнадцять.

На початку 90-х років тролейбусний рух почав потерпати від нестабільності. У ті часи в країні був період економічної кризи. У зв’язку з цим у Івано-Франківську почала зменшуватися діяльність тролейбусів. Проте ситуація поступово почала налагоджуватися. До Станіславова знову почали привозити нові тролейбуси. З кожним роком їхня кількість збільшувалася.

Тролейбусна мережа розширювалася та стабільно функціонувала. Це показувало те, що розвиток міста не стоїть на одному місці. Звісно, що виникали різні обставини, за яких доводилося зменшувати кількість діяльності, проте це не вдарило по розвитку міста. А тільки дало поштовх для роботи. Також варто помітити, що з кожним роком тролейбуси ставали комфортними для мешканців Івано-Франківська та все більше людей почало ними користуватися. За останні кілька років Станіславів отримав нові тролейбуси від КП «Електроавтотранс», яких є дуже багато.

Latest Posts