Вівторок, 30 Квітня, 2024

Історія залізничного вокзалу Івано-Франківська

Залізничний вокзал міста Станіславова був частиною Львівсько-Чернівецько-Ясської залізниці, яка існувала за часів Австро-Угорської імперії. Загальна довжина цієї залізниці складала приблизно 580 кілометрів. Вона з’єднувала залізничні шляхи головних міст Галичини, Буковини, частково Румунію і Російську імперію, пише frankivsk-future.com.ua.

Коли в Станіславові побудували залізничний вокзал? 

В Івано-Франківську (раніше Станіславів) будівництво залізничного вокзалу завершилося у 1866 році. Рік будівництва вказаний на металевих стовпах, які можна побачити на пероні станції. Будівля головного вокзалу частково була виконана у мавританському стилі (напівкруглі вузькі вікна і ребристі колони). Того ж року проклали першу колію, яка вела зі Львова через Станіславів до румунського міста Ясс. А 1 вересня виїхав перший поїзд зі Львова, який направлявся до Чернівців. У поїзді було кілька сотень пасажирів. Поїздка виявилася досить довгою, адже рейс тривав приблизно 12 годин. Тоді потяг зробив велику зупинку саме у Станиславові. Вона тривала 47 хвилин. 

Місто стало залізничним вузлом 

Згодом будівництво колії почало розвиватися в різних напрямках. Так, через три роки зі Станіславова вирушив перший поїзд через Харків. Спочатку, у 1869 році залізничним вузлом була сучасна столиця України – Київ (раніше губернське місто). Але у 90-х роках ХІХ століття місто Станіславів також стало справжнім залізничним вузлом. На початку 1875 року один з поїздів вирушив до Стрия зі Станіславської залізниці. У 1884 році було розпочато рух на Гусятин, а через сім років – на Вороненку. Відтак колії розходились у п’яти різних напрямках.

Увійшла в історію електрифікації 

Цікаво, що саме будівля залізничного вокзалу стала першою освітленою електричними лампами спорудою у Станіславові. Тому вона увійшла в історію електрифікації міста. На той час електричне освітлення проводила відома німецька фірма «Siemens & Halske» («Сіменс і Гальске»), яка займалася виготовленням електротехнічного обладнання. Так, перші електричні лампочки загорілися на міському вокзалі 13 січня 1897 року. 

Велика перебудова

На початку ХХ століття міська дирекція залізниці звернулась до міністерства з проханням розширити межі вокзалу у Станіславові. Після того було вирішено розпочати перебудову залізничного вокзалу. Роботи тривали з 1903-го по 1906-й роки. Увесь процес перебудови був здійснений під керівництвом інженера з Відня, пана Є. Балдішу. Перебудова вокзалу передбачала збільшення розмірів вестибюлю. Висота нового вестибюлю тепер становила 20 метрів, а загальна довжина фасаду – 200 метрів. Також поруч із будівлею вокзалу збудували будинок залізничної пошти (1905 рік).

Цегляна будівля побудована у стилі неоренесанс. Основний акцент зроблений на великому куполі споруди, який можна побачити з різних куточків міста. Раніше над куполом стояла статуя однієї богині з крилами, але з часом вона була втрачена. Цю скульптуру так і не відновили. 

Ще одна реконструкція 

Наприкінці минулого століття (1999 рік) знову відбулася реконструкція головної будівлі Івано-Франківського залізничного вокзалу. Також були відремонтовані і оновлені посадкові платформи і привокзальна територія. Ця велика реконструкція надала вокзалу більш сучасного і охайного вигляду. 

В наш час на вокзалі також проводили певні ремонтні роботи, фасад будівлі відновили та додатково прикрасили. За станом вокзалу в Івано-Франківську уважно слідкують, адже це по суті один із перших об’єктів, який потрапляє на очі туристам і гостям міста. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.